bahan.

salam.

aku pernah cerita pasal  kawan. tapi aku nak cerita pasal perangai kawan pulak sekarang. kawan perempuan kami sorang ni memang kaki bahan. sekali dia nampak point, dia akan downkan kawan dia taraf pailang punya. kawan-kawan dia macam aku la. perangai jenis tak kisah. selagi boleh senyum aku/kami senyum. selagi boleh layan, aku/kami layankan aja.

bila dah tahap cipan punya bahan, siapa boleh tahan. kadang-kadang kena lah balas jugak kan. kau kena bertindak balas kalau bahan yang kawan kau bagi tu, mengguris hati kau. kau ada hak nak protect diri kau.

tapi benda ni akan jadi masalah kalau kawan kau yang kaki bahan tu tak boleh terima bila dia dibahan semula. kuat tacing. buat muka. haihh, tak best betul. bahan tak ingat dunia. sampai tak sedar orang sekeliling kau terasa. sebenarnya tak baik macam tu. 

even kau dah bahan kawan kau, sampai kau dah gelak gila babi pun kau still kena minta maaf. tak best la kalau biar kawan kau makan hati sorang-sorang. hemm, kalau kau suka bahan orang, makesure kau pun redha kalau kau dibahan balik. fair kan.

nak bahan aku, bahan la. aku terima ja. sebab pada aku budaya bahan ni bagus. orang nampak kekurangan aku, dia bahan. then, next time aku perbaiki kekurangan aku tu. sama jugak macam kau dan seterusnya. ini lah bahan dua hala namanya.

baru balik site sebenarnya ni. tadi dalam kereta en zali aku tetiba terfikir pasal bahan membahan ni. terus jadi post. tapi nak dijadikan cerita, aku makan lauk kampung dekat gelang patah sebenarnya. memang asyik. asam pedas ikan pari dia, fuhhh. ikan masin masak lemak nenas dia, hamek! sambal tumis petai dia, perghh. kentang goreng sambal kering dia, dap. cencaluk dia, hmmpp. kicap dia, pheww.

aku stim, aku stim.