ping pong.

salam.

semalam, ahad 19 februari 2012. ada friendly ping pong dekat TM Kluang. macam biasa la, Johor Selatan menang. kwang kwang kwang. saja nak ulas sikit pengalaman aku dengan ping pong. 

aku takda basic langsung dengan game ni. mula-mula datang selection memang zero. padahal game tinggal 2 minggu ja lagi masa tu. pegang bad pun macam harem. bila nak pang! bola, melayang sampai table sebelah. tapi selalunya bola keluar tingkap masuk longkang. 

nak cover cemerlang, aku konon-konon berdialog haishh, bola ni ringan sangat. eh, lupa-lupa, alamakk, susah jugak nak pang! bola ping pong ni. phew phew phew. muka aku masa tu, memang dah cukup tebal. senior pun macam naik give up ajar aku. tangan di pulas-pulas suruh maintain bola. kadang-kadang pengurus siap perli. nasib baik aku memang kaki sukan. dah cukup kebal konon.

belajar pun dapat 4-5 kali ja. then terus move on ke sukan korporat Johor. masa tu, pihak lawan memang stok-stok import budak MSN. aku tengok diaorang punya stroke, terus fobia. luluh hati nak fight. tapi team kami memang support each other. diaorang suruh aku balun ja. asalkan bola masuk side lawan. 

first single game, memang aku kalah teruk. head score 0-3. bayangkan lah. coach aku cakap, relax. badan belum panas lagi. second single game, ada improvement. 2-3. even tak berapa fight tapi aku dapat rasa ada perubahan. bincang punya bincang, aku tukar position. main untuk double wanita pula. partner dengan kak dyna. part kami tu memang game penentuan tempat kedua dan keempat. semua manusia duduk sorak kami pang! bola. dup dap dup dap.

rezeki kami lah nampaknya. kami fight 3-0 kot masa tu dengan budak celcom. diorang silap caturan turunkan player. tapi aku malas nak cerita. yang penting kami menang tempat kedua. yang tempat first memang total import player. tak gentle langsung. hew hew hew.

main ping pong ni bagus. selalu ingat Tuhan. sikit-sikit MasyaAllah. kalau tak score Allahuakbar. bila miss bola, Ya Allah. bagus kan?

apa ja game aku tak main? ping pong, badminton, futsal, sukaneka, hewww. sukan ni best. selain sihat, kau dapat kawan baru. pulak jenis manusia macam aku ni memang periang tak bertempat. mama aku makan apa lah masa mengandung dulu.