kawan-kawan aku.

salam.

kawan adalah golongan yang ada di sekeliling kita. pada aku kawan, sahabat, kenalan sama ja perginya. cuma apa yang kau anggap kat dorang tu ja menjadi perbezaan. aku sayang kawan-kawan aku. tak kisah lah dia baik or tak dengan aku. i mean, rapat la. sebab pada aku kawan tu penting. kalau kau takda kawan, takkan kau nak minta tolong boyfriend kau cabutkan bulu ketiak kau. sure dia taknak kan.

kawan-kawan sekeliling ni tak sama dari segi perangainya. kau kena pandai handle diaorang. walau macam mana pun sikap diaorang, kau kena terima. sama macam kau accept boyfriend kau. kata sayang kan.

aku ada ramai kawan. mungkin tidak seramai youllsss. tapi aku kenal macam mana kawan aku yang ini dan kawan aku yang itu. aku layan diaorang balanced. sebab walau apa pun, diaorang tu kawan aku. bila kali terakhir kau lepak-lepak dengan classmates kau? susah sangat soalan ni. hemm hemm hemm.

kawan itu ibarat semut. semakin kita memberontak untuk jadi gula, semakin ramai kawan kita. yela, gula kan manis. kalau manis mesti semut suka dekat. manis tu sama juga macam perangai kita. semanis gula. semanis kurma.

aku rindu kawan aku sorang ni. time dia excident, tak bagitau aku pun. time dia koma 2 minggu pulak, dia tak update aku. bila dia pergi pun, aku orang paling last tahu. dia pesan dekat kawan kami, jadikan aku orang yang terakhir tahu semua perkara yang menimpa dia. dia taknak aku nangis masa dia ada. dia tahu aku tak kuat. 

broo, sekarang ni kau takda pun aku still tak kuat nak pergi ziarah kau. aku rindu kau broo. dah 2 tahun.