ayah; selamat hari bapa.



ayah, terlalu banyak pengorbanan ayah. terlalu manis untuk aca rungkai satu persatu. rasa tak terpijak kaki ke bumi melihat kelibat ayah di hadapan mata aca sambil mengukir wajah tampan ayah itu. sepanjang hidup, pernah berkali aca ingkar kata ayah. namun ayah tetap sabar dan masih teguh memimpin aca dalam senyum. alolololo tomei.

ayah, muka garang tapi hati riang. ayah tak pernah kata tidak untuk kami. terutama aca yang akan tarik muka sampai ke rumah maktok kalau sob sob sob. ayah toleransi.

pernah aca tinggalkan perasaan ayah jauh, demi mengejar sesuatu yang aca hilang sekarang *padan muka aku. bila aca pongkis semula, nyata gambaran ayah yang ada disisi. diusap dahi serta berkata "jangan lupa kami". titis air mata tak mampu buat aca putar balik semua. terduduk rapi, menyesali dan mula meniti hari bersama "kami".

ayah, perwira perkasa dalam hidup aca. jejaka tertampan dihati aca. penjaga terhangat dalam langkah aca. hero terseksi di jiwa aca. aca sayang ayah dalam realiti mahupun fantasi. ayah, selamat hari bapa.