those perangai

salam.

hmm, tak perlu kot kalau jadik manusia setakat nak merendahkan kebolehan orang lain. exspecially pada individu yang always tahan dengan sikap yang rupa lahanat tuh. kalau duduk depan cermin, jangan bangga sangat kalau muka takde jerawat, tapi perlu malu dengan perangai yang buat orang lain membenci. betol tak?

perlu selalu beringat yang setiap perbuatan tak semestinya dapat pujian. manusia ni rambut jek sama hitam, tapi hati lain-lain. itu yang selalu ayah aku bagitau aku. dengan istilah ini, sepatutnya buat sesetengah manusia sedar akan diri sendiri. ada banyak keburukan selain dari kebaikan dalam diri. yaa, no body perfect. but we can be perfect. as long as we know who we are.

rupa, bangsa, umur, taraf, pangkat dan lain-lain tak membezakan kau dan siapa kau. sekalipun kau tiada nilai-nilai muslim atau muslimah yang utuh, namun perlu ada kesedaran akan tanggungjawab sebagai seorang manusia. setiap apa yang wa zahirkan dekat post ni sekali harung menyedarkan diri wa jugak. aku pon tau, aku banyak kekurangan.